2.3.09

's Nachts lijkt alles anders, groter

Vinden jullie dat ook? Als ik 's nachts wakker lig, en dat is vaak helaas, lijken problemen veel groter te worden, moeilijker op te lossen... En ikzelf lijk steeds kleiner te worden, en dommer enzo... En die dromen tussen het wakker liggen door, niet te doen!

Zaterdagavond was er een Pure Praise in Kortenberg. Het werd georganiseerd door onze gemeente en de band bestond uit jonge mensen van onze gemeente... Er is enorm veel voor geoefend, echt niet normaal meer, soms zelfs drie keer in de week! Het was een stelletje perfectionisten bij elkaar! En mijn jongste zoontje (30 jaar jong) zong mee :-)

Het was een prachtige avond, niet zo'n happy-klappy-praise, maar Jezus aan het kruis, Die in het midden! We werden niet opgezweept om steeds harder te klappen en luider te zingen, nee, we werden bepaald bij de woorden van de liederen, er werd ons gevraagd goed na te denken over die woorden en alleen mee te zingen als we die woorden ook in daden wilden omzetten.

Er was een video-opname gemaakt en gisteren was Martin, de basgitarist, hier met die video. Ik zei, met met mijn stomme kop en mijn grote mond, dat ik die wel even op dvd kon zetten voor ze, als dat makkelijker was. Ok, dat was inderdaad makkelijker volgens Martin, dus hij liet de video hier achter.


Niks aan de hand. Toch?

Jaja, tot Johan zei:"Voorzichtig met die video hè! Het is het enige exemplaar!"

Vlak voor ik naar bed ging zei hij dat!

En ja hoor, dan lig je in je bed, en dan begint het in dat domme hoofd. Oh help, stel je voor dat ik LouisLouise er over opneem... Of Thuis, of wat dan ook... Oh help, stel je voor dat ik cut/paste doe in plaats van copy/paste (kan geeneens, denk ik nu). Oh help! En dan die dromen! Op een gegeven moment moest ik vluchten (ja, ik weet ook niet voor wie hè!) en ik had die video in de plastic doorzichtige doos van het baby-speelgoed gestoken, die met dat blauwe deksel, die was schoon, dat wist ik zeker! Zwetend werd ik dan weer wakker, want die video was in een baby veranderd, en die baby had het koud in die doos (het was Raica, ik weet het zeker). Maar waar was de video gebleven?

En dan sta je 's morgens op en het eerste wat je doet is: die video op dvd opnemen en twee uur later, als het klaar is, met een opgelucht hart die video in een plastic tasje steken, samen met de dvd, en heel ver weg van de dvd-recorder zetten.


Pff, 't is gebeurd, er is niks mis gegaan. Er kan ook niet zoveel mis gaan hoor, hooguit vergeten die video eruit te halen als je iets anders gaat opnemen, maar met Theo en Johan ook nog in huis zou die kans toch echt heel klein zijn geweest. Maar vannacht hè, toen was die kans dus echt supergroot...

's Nachts lijkt alles anders, groter

5 opmerkingen:

Henk van Blijderveen zei

Ik herken dat helemaal Reinie. Nu lig ik meestal wakker van de lichamelijke ellende. Bidden helpt vaak wonderwel. Maar niet altijd. En dan ervaar precies hetzelfde als jij Reinie.

Heel af en toe lig ik wel eens wakker van iets dat nog gedaan moet worden. Uit ervaring weet ik dat een notitie op mijn kleren leggen een probaat middel is tegen dit soort slapeloosheid.

Gr. en (het is nog wat vroeg) welterusten Reinie,

Henk

ReinieReinie zei

Wakkerliggen van de pijn, daar kan Theo dan weer van meespreken... En inderdaad, bidden helpt, maar helaas val je dan nog niet altijd in slaap! Voor jou ook een goede nacht gewenst :-)

Henk van Blijderveen zei

Hoi Reinie, is alles goed bij jullie? Het is al een poosje rustig op je blog.

Gr. Henk

Paul zei

grappig.. staat het al op youtube

ReinieReinie zei

Voor zover ik weet niet, maar op mijn profiel bij Facebook staan wel filmpjes, of die zijn van een andere Praise-avond geloof ik :-s