15.1.10

De hondenfluisteraar

Dat ben ik! Dat wist je niet hè, maar het is echt waar!

Iedere ochtend als ik uit de badkamer kom en ik loop naar de kapstok voor mijn jas en mijn schoenen, begint Jasper te blaffen. Net zolang tot ik hem zijn riem aan heb gedaan en de deur uit ga. Dat vind ik niet zo leuk, dus ik probeerde er van alles aan te doen. Roepen, tieren, dreigen met een van mijn schoenen, negeren, alles! Niets hielp, meneertje bleef blaffen. En niet zachtjes hè!

Maar nu heb ik het gevonden:-)

Ik kom uit de badkamer en begin heel zachtjes tegen hem te fluisteren. Doe dan eerst zijn riem aan en dan pas mijn jas en schoenen. Ondertussen blijf ik tegen hem fluisteren. En het werkt! Hij blaft 's morgens niet meer als ik met hem ga wandelen! Hoera!

Ik hoop dat het zo blijft natuurlijk, want als Tjip en Cien hier over twee weken (twee weken!!!!) met de kids komen logeren, en ze willen een beetje uitslapen, is het wel errug handig als het beestje niet blaft 's morgens vroeg :-)

PS Ik weet nou eigenlijk niet zeker of het komt doordat ik fluister of doordat ik eerst zijn riem aan doe in plaats van eerst mijn jas en schoenen, maar een kniesoor die daar op let! Hij blaft niet meer :-)

3 opmerkingen:

Henk zei

Ik hoop dat die kinderen van Tjip en Cien ook met fluisteren tot lang uitslapen zijn te bewegen...

Gr. Henk

ReinieReinie zei

Haha, met vijf uur tijdsverschil zal dat de eerste dagen niet zo'n probleem zijn :-)

Henk zei

Ik wens jullie een fijne tijd samen Reinie!