13.3.11

Visjes en indianenverhalen...

Vanaf nu zwemmen er visjes. Punt.

En die indianenverhalen, die lees ik steeds vaker in de krant. Ze gaan over Facebook, en zoals ze er over schrijven, lijkt Facebook verskrikkulluk gevaarlijk!

Wat lees ik bijvoorbeeld?

-Steeds meer ouders zetten er foto's van hun kinderen op, zodat IEDEREEN ze kan zien...
(Klopt niet, je kunt precies bepalen wie het wel of niet kan zien)

-Personeel zet er dingen op dat bazen niet zouden mogen zien...
(Bazen kunnen het alleen zien als jij daar toestemming voor geeft)

-Mensen worden verraden door hun eigen foto's en statussen bij de sociale dienst, ziekenkas, belastingen...
(Klopt niet, tenzij het je 'vrienden' zijn)

-Kortom: De journalisten en andere paniekzaaiers hebben gewoon hun huiswerk niet gedaan en zijn waarschijnlijk zelf nog nooit op Facebook geweest.

Ik, en alleen ik, bepaal wie mijn vrienden zijn.

Ik, en alleen ik, bepaal wie mijn foto's mogen zien. En lang niet al mijn 'vrienden' mogen ook al mijn foto's zien.

Ik, en alleen ik, bepaal wie er wel en wie er niet op mijn prikbord mag schrijven/kijken.

Die dat zelf op Facebook zitten weten dit...
Die dat dit niet weten, zitten waarschijnlijk niet op Facebook...

Het soort mensen dat op Facebook zit, is niet hetzelfde soort mensen als het soort mensen dat niet op Facebook zit ;-)

Ach, waar maak ik me toch druk om? Ik vind het gewoon niet leuk dat mijn lieve Facebook steeds weer onterecht negatief in het nieuws komt :-(

4 opmerkingen:

The Zijlstra's zei

Facebook heeft ook al de schuld gekregen voor 1 op 5 scheidingen in de VS...

ReinieReinie zei

Wat een onzin hè...

Henk zei

Ik heb geen geheimen omdat ik niks te verbergen heb. Frank en vrij schrijven op intermet: heerlijk. En ik heb er nog nooit last mee gehad.

Gr. Henk

Henk zei

Die visjes lijken verdacht veel op dure Koikarpers.

Pas maar op dat de Belastingdienst er niet achter komt. Voor je het weet heb je een aanslag vermogensbelasting op je deurmat liggen!