6.9.11

Gedichtje wat ik jaren geleden van Theo gekregen heb en nu weer teruggevonden...

1956

Een jaar dat door de late vorst de wijn niet te drinken was.
Ook de porto van dat jaar doet men niet meer in een glas.
In Rusland had Chroetsjov de macht
En in Nederland schitterde koning winter in alle pracht.
Op 26 februari was het in Den Haag -min 12 graden overdag.
Geen wijn of porto was van waarde van dat jaar.
Maar een diamant werd gevormd, klein weliswaar.
Ze noemden haar Reinie, geslepen werd zij door haar ouders in haar jeugd
Daarna bijgeslepen door haar ontmoeting met God, wat een vreugd.
Zij werd een fantastische moederdiamant(vink)
Die haar kinderen alle facetten van het leven leerde.
De wijn van 56 is nu veel waard, omdat er zo weinig van zijn.
Maar ze is niet te zuipen.
Diamanten van dat jaar zijn onbetaalbaar.
Ik heb er zo een, ik draag haar op handen.
Ze is in de jaren zo geslepen,
dat ze lijkt op een mandarijn,
Prachtig aan de buitenkant en zoet van binnen
 en….zonder pitten.
Laat me nog jaren van jou proeven Reinie


TTBB.

Als dat niet romantisch is! Enneh, 1956 is mijn geboortejaar, maar dat had je al begrepen zeker?

1 opmerking:

francine zei

wow wat een dichterstalent...hoe was het ook al weer: "Rijmen en dichten zonder zijn gat op te lichten"...!!! En natuurlijk veel geoefend met Nederlandse Sinterklaasgedichtjes:)))))
Enne je ziet dat het horecavak toch in zijn genen zit:))))) De wijn daar draait alles om, zuur en niet zuur als t al maar wijn is....want de mindere is ideaal voor in stoofvlees!! En die tijd komt er nu weer aan, lekker als t minder weer is. Ja hoor ik zie t al helemaal zitten:)