8.11.14

Message in a bottle :'(

Stom boek. Stomme Therese...

En ja, ik had de film al ooit gezien, maar films laten nooit veel indruk bij me achter, dus ik was het verhaal allang weer vergeten...

Johan had me gewaarschuwd: "Het loopt slecht af... En daar hou je niet van..." Ik ging het toch maar lezen.



Het loopt slecht af????? Het begint slecht!!!! Wat had ze gedacht? Ze vindt een brief in een fles. De brief is een liefdesverklaring van een man aan zijn overleden vrouw. En wat doet ze? Ze publiceert die brief in een veelgelezen tijdschrift. en alsof dat niet erg genoeg is, nee, ze gaat die man ook nog eens zoeken, want een man die zoveel van zijn vrouw heeft gehouden, die wil ze ook wel... Stom wijf.

Hij woont wel 1500 km bij haar vandaan, maar niets houdt haar tegen...

Ze vindt hem dan ook nog, en... doet net alsof het dan heel toevallig is, die ontmoeting... Ze begint een relatie met hem, zegt nog steeds niets over de brief in de fles, is nooit van plan geweest om haar eigen leven op te geven en naar zijn plekje te verhuizen, en alsof dat allemaal niet erg genoeg is, stelt ze ook nog eens haar zoon aan hem voor.... En dat klikt....

Ja, en dan komt hij er achter en is boos... Duh!

Daar had het boek van mij mogen stoppen, dan vond ik het nog goed geëindigd ook. Behalve dan voor de zoon Kevin. Voor hem vond ik het wel erg... En voor de vader van Garrett, Jeb, voor hem vond ik het ook erg...

Maar nee hoor, het eindigt nog veel dramatischer. Op de dag dat hij haar een brief in een fles opstuurt met de post, om te zeggen dat hij haar vergeeft en niet zonder haar kan, verdrinkt hij....


Bluh. Stom boek. Stomme Therese...

Arme Jeb. Arme Kevin.

Geen opmerkingen: