16.10.15

Het geheim van afvallen...


Update 10-01-2016

Ik heb de feestdagen met glans doorstaan! Niet bijgekomen. Cool hè!
Ik ben ondertussen al meer dan 27 kg afgevallen. Nog 10 kg te gaan, dan ben ik tevreden. Maar dan stop ik niet met gezond eten! No way!!!
Ik voel me zo ontzettend veel beter dan een half jaar geleden, toen ik begon...

Het is wel eigenaardig dat ik steeds mensen op me af krijg die me zeggen wat ik veel beter kan doen dan op calorieën letten... 
De een zegt: Doe eens een ontgiftingskuurtje! 
De ander zegt: Stop eens met brood, dan ga je pas afvallen! Zo lang je brood eet gaat het niet lukken... 
Nog een ander zegt: Alleen rauwe groente en fruit, meer mag je niet eten!

Komaan, ik ben in zes maanden 27 kg afgevallen, niemand hoeft mij te zeggen wat ik moet doen....
Lees hier onder hoe ik begon en nog steeds doorga 😎



Afvallen... Tja, ik heb dat nogal eens gedaan... Twee keer zelfs dertig (30!) kg...

En het kwam er helaas ook steeds weer bij :(

Nu ben ik weer bezig met afvallen. Geen crashdieet, zoals ik vroeger deed, want dan komt het er gewoon weer bij als je stopt. Ik ben nu iets meer dan 16 kg afgevallen, dus ik ben ongeveer op de helft.
Hoe doe je dat???? Vragen ze me... Nu ga ik mijn geheim dus maar onthullen. Het is niets nieuws. Het is eigenlijk een eeuwenoude volkswijsheid. Jullie gaan er niet blij mee zijn. Hier komt het. Het is:


Ieder pondje gaat door het mondje


Flauw hè! Maar het is gewoon zo! Uiteindelijk is het gewoon zo!

Ik eet gewoon, zodat ik het echt lang (hopelijk altijd) kan volhouden deze keer.

Wat ik eet? Heel eenvoudig:


  • 's morgens twee kleine, donkerbruine, boterhammen met mager beleg (Nordlander van Christiaens is een aanrader! Geen hongergevoel!)
  • tussendoortje magere yoghurt
  • 's middags twee kleine, donkerbruine, boterhammen met mager beleg
  • tussendoortje appel
  • 's avonds twee of drie kleine aardappelen, heel veel gekookte of gestoomde of rauwe groente (bloemkool, broccoli, sla, spinazie, wortelen, pompoen, courgette, enz. GEEN peulvruchten) en een klein stukje gegrild vlees of vis (grillpan van Ikea:  € 9,95)
  • tussendoortje een of twee  appels
  • Heel veel drinken. Koffie en thee, allebei zonder melk en suiker natuurlijk, en water.


Als we een keer uit eten gaan, neem ik een steak met sla, of een grote salade met kip of zalm.... Dit is voor mij best vol te houden. Hopelijk deze keer voor de rest van mijn leven. Ik houd jullie op de hoogte :)

Geen opmerkingen: