18.12.09

Windows


Ha, dit gaat over 'ramen'! Hoe misleidend kan een titel zijn, terwijl hij toch juist is :-)

Als kind woonde ik op een appartement, vierhoog, onder het platte dak. (Aan het randje van Den Haag en aan de overkant van onze straat begon het platte land van Wateringen, dus jullie hoeven geen medelijden met me te hebben hoor. Ik kon schaatsen zoveel als ik wou en ik wist hoe een koe er uit zag :-) Maar daar gaat het nu niet over!)

We woonden dus op de hoogste verdieping en in de zomer was het vreselijk warm. Maar het raam van onze slaapkamer bleef dicht :-( Hoe mijn zus en ik ook smeekten, nee, het raam bleef dicht. Die nachtlucht is niet goed, daar word je maar ziek van...

Toen ik dus met Theo trouwde, en hij het raam 's avonds openzette, vroeg ik me af hoe hij het in zijn hoofd haalde :-o Met het raam open slapen? Dat doe je toch niet als normaal denkend volwassen mens... Dat je als kind daarom kon zeuren, ok, maar een volwassen mens? Het was trouwens februari toen wij trouwden :-)

Nou ja, hij zei dat hij hoofdpijn kreeg als het raam dicht ging, dus ik gaf maar toe hè, ik zou dan wel zien of ik kou vatte.

Niet dus.

En zo langzamerhand begon ik het te waarderen, en uiteindelijk wou ik zelf ook niet anders meer... Zelfs in Canada, waar we temperaturen van - 20° C en lager nog hebben meegemaakt, sliepen wij met ons raam open :-o

Ik vroeg me af of we de enige mensen op de wereld waren, die met dit weer het raam open lieten en wat doe je als je iets wil weten? Juist ja, je vraagt het op Facebook. Nou moet ik zeggen dat de meningen verdeeld zijn, maar gelukkig hebben er al drie mensen gereageerd die ook nog steeds met hun raam open slapen, ondanks de vriestemperaturen :-)

Wij hebben wel een elektrische deken sinds twee jaar, dat wel. Mijn bedje mag lekker warm zijn. Maar de lucht, die moet fris en koel zijn.

Geen opmerkingen: