31.12.09

Vuurwerk...

Ik ben er bang voor... Echt waar! Altijd geweest!

Ik ben opgegroeid in Den Haag en daar konden ze er wat van.

't Is heel gek, want normaal stond ik met mijn neus vooraan als het op kwajongensstreken aan kwam, maar vuurwerk? Nee, dat heeft mij nooit kunnen bekoren.

Natuurlijk hielp het niet echt dat ik toen ik een jaar of twaalf was, een rotje (strijker?) in mijn nek kreeg. Gat in mijn jas, een stuk van mijn haar verbrand, brandwond in mijn nek, een oor dat het de volgende dag pas weer deed...

Nee, ik hou er niet van, en vanavond is het weer zover, bluh!

Gelukkig is het hier in de verste verte niet te vergelijken met Den Haag. Gelukkig niet. Maar toch wordt hier ook wel het een en ander afgestoken, en deze dame blijft dus binnen. Voor het eerst sinds meer dan veertig jaar ofzo zonder bange hond. Dat is wel gek! Al mijn honden waren tot nu toe vreselijk bang voor vuurwerk, maar Jasper kijkt niet op of om als hij een knal hoort. Nou maar zien dat ik mijn angst niet op hem overbreng. Ik zou dat kunnen, echt!

Als je meer wilt lezen over oud en nieuw, moet je hier even klikken, daar staat een verhaaltje van mij :-)

2 opmerkingen:

Henk zei

Het heeft iets bizars: 85 miljoen alleen al in Nederland verknallen in een wereld vol armoe en vervuiling. Een knallende vlucht uit de werkelijkheid.

Maar acht, laat ik alvast overgaan op de goede wensen: Reinie, ik wens jou en Theo een goede oudejaarnacht toe en dat jullie ook het komende jaar maar rijk gezegend mogen worden.

Henk

ReinieReinie zei

Dank je Henk! Voor jullie ook de allerbeste wensen en een heel goed 2010 gewenst!