26.10.10

Kerkhof

Door onvoorziene omstandigheden, (PDS) moest ik vanmorgenvroeg op het kerkhof zijn. Het was ongeveer 7.15 of 7.30 of zo, en nog pikkedonker. Oké, in Zaventem is het nooit echt pikkedonker, dus dat was dit keer echt wel een voordeel... Als je wilt genieten van een heldere nachtlucht vol sterren is het een nadeel, maar dit keer was het dus een voordeel.

Op de een of andere manier hing er een eigenaardige sfeer en Jasper vond het daar helemaal niet leuk! Hij liep piepend naar de uitgang te trekken en was helemaal blij toen we die richting op gingen. Toen ik eerst nog even op een bankje ging zitten, bleef hij piepen en onrustig heen en weer lopen tot we eindelijk weer weggingen. Buiten het kerkhof was het precies even donker (of niet donker, zoals je wilt), maar daar gedroeg hij zich gelijk weer normaal!

Op zich was het best mooi, de silhouetten van de graven af zien steken tegen het licht van het vliegveld.... En toch, toch hing er een rare sfeer! En dat vond Jasper ook!

Johan zei dat ik gewoon mijn angst weer op Jasper projecteerde, maar ik was helemaal niet bang! Waarom zou ik nou bang zijn in het donker op een kerkhof? Nou? Waarom?

2 opmerkingen:

Henk zei

Hoi Reinie. Ik denk dat Jasper met zijn neus allerlei luchtjes oppikt die weinig met het leven hebben te maken.

Wat ik me nog wel afvraag is, wat het causale verband is tussen een prikkelbare darm en kerkhofbezoek.

Gr. Henk

ReinieReinie zei

Haha Henk. We gaan overdags ook wel eens naar het kerkhof, rond deze tijd van het jaar is het hier prachtig (Allerheiligen en Allerzielen). Iedereen zet grote potten bloemen bij de graven. En dan heeft Jasper nergens last van. En om je andere vraag te beantwoorden: het enige openbare toilet is op het kerkhof :-)