12.10.10

Oh boy, wat schrijft ze nou weer allemaal????

Waarom eten (de meeste) christenen wél mosselen, garnalen, paling, varkensvlees enz. maar vinden we homofilie een zonde? Ok, God heeft de mens geschapen als man en vrouw, samen kunnen ze kinderen krijgen, dat is allemaal waar. Maar dan zou niét trouwen dus ook een zonde zijn :-s

Als de discussie (op Facebook) te heftig wordt, haal ik het weg, ik zou gewoon wat mooie, onderbouwde reacties willen...

Citaat van iemand voor wiens mening ik veel respect heb:
"Het verschil tussen de theorie en praktijk. Christenen zijn bang om God de controle te geven en houden daarom graag de controle zelf over de dingen die ze kennen. Daarbij is heel vaak de prioriteit dat men hetgeen men kent, behoudt zoals het is, en niet hetgeen de Bijbel ons leert.


Teksten over homofilie in de Bijbel:


Leviticus 18 & 21: het is een verbod, maar ook bijvoorbeeld garnalen eten is een verbod, of een hek op je dak zetten is een verplichting. Een wettekst waaraan niemand zich vandaag nog houdt. En zelfs niet moet houden volgens Jezus!


Romeinen 1: hier gaat het duidelijk over overspel.


1 Korinthe en 1 Timotheus: "knapenschenders" wordt vertaald als homofilie, maar dit gaat eigenlijk heel duidelijk over het aanranden van te jonge jongens!


Met andere woorden: Geen enkele tekst wijst homofilie letterlijk af. De enige bijbelse reden die ik kan bedenken en die voor mij toch wel sterk genoeg is, is de manier waarop God alles geschapen heeft: van heteroseksuele relaties komen kinderen en dat lijkt volgens mij een duidelijke reden om te zeggen dat God man en vrouw voor elkaar gemaakt heeft. Als je kijkt naar The Bee Movie, zie je wat er gebeurt als de natuurlijke orde wordt verstoord. Daarmee wil ik niemand overtuigen, dit is wat ik zelf geloof.


Dit wil echter niet zeggen dat we OOIT maar een excuus hebben om andermans rechten af te pakken. Welke vorm van xenophobie (angst voor het onbekende) is uit den boze en moet ZEKER in de KERKEN een taboe worden, ipv alles wat we niet gewoon zijn als een taboe te lanceren."

3 opmerkingen:

Henk zei

Tja Reinie. Ik lees nergens in de Bijbel dat je geen cocaïne moet gebruiken. Maar uit de gehele Bijbel maak ik toch op dat het niet goed is om dat te doen.

Misschien dat er zo ook nergens in de Bijbel specifiek staat dat homofilie slecht is in Gods ogen, maar nergens wordt het tegendeel vermeld. Sterker, als er over huwelijk en acceptabele gemeenschap wordt gesproken, dan slechts binnen een man/vrouw huwelijk. Kortom: voor mij is het duidelijk genoeg.

ReinieReinie zei

Het is voor mij eigenlijk ook wel duidelijk, maar ik vind het zo erg dat die mensen zo veroordeeld worden....

Henk zei

Ben ik helemaal met je eens Reinie. Ik denk homoseksualiteit een geaardheid is waar een mens mee moet leren omgaan. Dat is al moeilijk genoeg zonder veroordeling. Zeker voor een christen!

Gr. Henk