15.11.09

Mag dat?

Mag je zomaar iets wat je zelf niet kunt verklaren in de bijbel een antropomorfisme noemen? Gewoon omdat je graag met moeilijke woorden gooit, mag het dan? En als andere mensen dan andere stukjes uit de bijbel op een eigen manier interpreteren, hen ketters noemen? Mag dat?

Nou ja, ik vind het eigenlijk wel een mooi woord, en als ik het over Jaspers hoofd heb, of vroeger over Raksha's gezicht had, dan zijn dat dus ook antropomorfismen en dan vind ik het zelfs een leuk woord :-)

Mensen die vanmorgen niet dezelfde preek hebben gehoord als ik, begrijpen waarschijnlijk niet waar het over gaat, maar de rest wel :-p

2 opmerkingen:

Thomas & Magali zei

Ik ben helemaal mee :p
Heb wel ooit es het woord 'antropomorfisme' geleerd, maar wat wilt het nu ook al weer zeggen...? Iets dat je een levensloos object of dier menselijke kenmerken toekent? Maar dat past lijk niet echt met het eerste deel van je blog...

ReinieReinie zei

Inderdaad, je bent slimmer dan ik, want ik heb het op moeten zoeken:-) Maar het wordt dus ook in de theologie gebruikt, door God menselijke eigenschappen toe te kennen...