8.2.11

De kat, de vogel en de koe...

Gisteravond hoorde ik een verhaaltje van Johan, die het weer van Martin had gehoord:

Er was eens een vogel en die vloog vrolijk, hoog in de lucht. Hij vloog, en vloog, en vloog... Steeds hoger vloog hij, en hoger, en hoger... Maar hoe hoger hij kwam, hoe kouder het werd...De vogel werd moe en door-en-door koud, maar kon maar niet stoppen met vliegen, en vliegen, en vliegen...

Tot hij plots doodmoe en helemaal koud neerplofte in een weiland.


"Hè bah, zie mij hier nu koud en moe liggen in dat weiland!" dacht de vogel verdrietig. Toen kwam er een koe, en die scheet op de vogel. Een grote warme plak koeienstront... "Oh nee! Ook dat nog! Schijt er iemand op mijn kop!" fluisterde hij zachtjes.

De vogel baalde en voelde zich verschrikkelijk zielig, tot hij zich ineens realiseerde dat het wel heerlijk warm was in die koeienvlaai. Hij begon te genieten en koesterde zich in de warmte van de stront.

Toen kwam er een kat. Hij pakte de vogel bij zijn kop, trok hem uit de stront en vrat hem op =-O


Moraal van dit verhaal?

Het is niet altijd degene die op uw kop schijt die het slecht met u meent...
En het is niet altijd degene die u uit de stront haalt die het goed met u meent...

7 opmerkingen:

Henk zei

Mooi verhaal!

Wat betreft die warme koeienflats: het doet me denken aan mijn jongste kindertijd. Het in de broek plassen en de sensatie van een warm bad beleven om vervolgens dat warme gevoel langzaam te zien veranderen in kilte.

Gr. Henk

P.S. Zo ik ben weer bij!

ReinieReinie zei

Bedankt voor al je commentaren! De meeste commentaar krijg ik via Facebook, maar ik vind het altijd leuk dat er ook iemand op mijn blog zelf komt!

Henk zei

Misschien ga ik ook nog wel weer eens op Facebook. Niks veranderlijker dan een mens.

Wat betreft die commentaren: ik lees je stukjes graag. Ze hebben iets olijks en stimuleren mijn fantasie. Heel veel andere blogs vind ik eerlijk gezegd niet om door te komen. Ga zo door dus!

Gr. Henk

ReinieReinie zei

Haha, meestal schrijf ik maar onzin, soms wat serieuzer :-)
Facebook is echt wel leuk. Ik heb er wat nieuwe mensen leren kennen, wat 'oude' mensen teruggevonden en vooral: ik zie filmpjes en foto's van het gezin van mijn dochter in Canada :-)))

Pino zei


Soms gaan dingen niet zoals je zou willen.
Het verhaal klopt vaak, kreeg zelf net de kus van de judas.
Geld boven vriendschap, je denkt dat overkomt mij niet.
Verraden voor 30 zilverstukken, maar gelukkig ben ik geen vogel
En de andere geen kat, dus heb ik nog even om te overdenken.
Hoe de kat te gaan begraven,in zijn zelfgegraven gat.

ReinieReinie zei

Oei Pino... Klinkt niet zo best... Hopelijk komt het allemaal goed!

Unknown zei

Nog een les dat ik hieruit trek: je niet wentelen in zelfmedelijden, of in warme stront, dat kan ook ;-)