18.2.11

Maskers af!

Nooit alleen - Adrian Plass
blz. 35 halverwege ongeveer:

..."Op bijeenkomsten of in een kerkdienst praten we meestal over ons geloof in stellige bewoordingen en op formele toon. Twijfel lijkt dan een ziekte, waar maar weinig christenen aan lijden. Maar in de persoonlijke sfeer gaat het vaak heel anders. Dat wijst erop dat, in veel gevallen, zulk publiek spreken over het geloof misschien niet zo heel waarheidsgetrouw is. Eerder optimistisch en aangepast aan de gelegenheid."...

2 opmerkingen:

Henk zei

Ik denk dat je gelijk hebt. Het komt veel voor, het gewenste gedrag.

Persoonlijk kan ik zeggen dat ik veel lichamelijke malheur heb, maar ik blijf toch vrijwel altijd positief. De tekst "Uw genade is mij genoeg" is hierbij mijn leidraad.

Gr. Henk

P.S. Theo nodigde me uit om als vriend op Hyves te komen. Wil je hem meedelen dat ik zijn vriendschap graag aanneem, maar dat ik het onderhoud van een Hyvesaccount niet zie zitten. Dus we doen het hyvesloos, digi-platonisch zeg maar.

ReinieReinie zei

Dank je voor je eerlijke antwoord!
En wat Theo en Hyves betreft: Theo heeft dat per ongeluk gedaan, omdat hij totaal niet weet hoe Hyves werkt :-) Hij heeft al tientallen vrienden nu, zonder te beseffen wat hij er mee moet doen. Hij zit alleen op Hyves om foto's van een heel vroegere vriend van hem te kunnen zien. Oké, de vriendschap van Theo is digi-platonisch aanvaard!;-)