12.7.11

Nog maar eens een knuppel in het hoenderhok, maar dat zijn jullie al van mij gewoon, nietwaar?

De laatste weken zie ik regelmatig deze status-update verschijnen op Facebook:

"Hier in België zijn er gezinnen die onder de armoedegrens moeten leven, oudere mensen die overdreven moeten betalen in de bejaardehuizen en de werkmens die onderbetaald word en langer moet werken voor ze op pensioen kunnen gaan. Maar de politiekers geven miljoenen euro's weg aan andere landen in plaats van hun eigen volk te helpen!! Ik ben er zeker van dat er niet veel zijn die dit durven te kopiëren en te delen."


Oké, het staat vol spelfouten, maar daar wil ik het nu even niet over hebben, want als je niet tegen spelfouten kunt, kun je beter wegblijven van Facebook... Dat is weer een ander onderwerp!


Waar het mij om gaat is dat hier eigenlijk in verkapte vorm staat: "EIGEN VOLK EERST", alleen klinkt dat wat minder vriendelijk.

Wees eens eerlijk, is er hier in België iemand die honger heeft? 



Ik weet het, er zijn inderdaad mensen die onder de armoedegrens leven, maar hebben die honger?


Ik weet het, rusthuizen zijn duur, maar als je het niet kunt betalen, en je kinderen ook niet, mag je er toch wonen, heb je dan honger?


Ik weet het, mensen moeten langer werken voor ze op pensioen mogen, maar hebben die honger?


Er wordt veel uitgegeven aan sociale lasten in ons eigen land. Ik ben heel blij dat er ook 'miljoenen' weggegeven worden aan andere landen. 


Waar moeders hun kinderen geen eten kunnen geven... 


Waar mensen geen dokters kunnen betalen 


Waar geeneens bejaarden wonen, omdat de levensverwachting gemiddeld niet ver boven de 50 jaar komt.... 

2 opmerkingen:

Henk zei

Het is volstrekt immoreel om niet van onze welvaart uit te delen aan mensen die lijden of sterven van de honger, zoals nu weer in de hoorn van Afrika. Dat geld ook voor onze vrije tijd. Tijd waarvan we een deel kunnen gebruiken om de zwakkeren te helpen.

ReinieReinie zei

Amen! Dus ik neem aan dat jij deze status ook niet op je Facebook kopieert :-)