23.5.10

Katjes

Haha, deze keer gaat het over een ander soort katjes dan hier !!!

Vrienden van Johan (en ondertussen ook van ons :-)) hadden een nieuwe poes, zeer toepasselijk Noevoo genaamd. Ze wilden graag één keer een nestje en zo gezegd zo gedaan: Noevoo werd zwanger en kreeg vier prachtige kindjes.

Een paar dagen geleden is Noevoo op raadselachtige wijze verdwenen. Het is heel verdrietig voor Joachim en Janneke, maar natuurlijk ook voor de kittens :-(

Dus: melk gehaald bij de veearts en met de hand voeden! Nou ging 'de' band gister eerst picknicken en daarna repeteren en ik zei: "Oh, jullie mogen de kittens wel hier brengen hoor, dan geef ik ze wel eten!"  Hoe moeilijk kan dat nou zijn, zo'n paar katjes wat melk geven :-)

Ok, gister werden ze gebracht, ze zaten lief in een kratje, en met een wasmand ondersteboven als deksel, het hekje dicht voor Jasper, kon er niks gebeuren. Ze moesten om drie uur, zes uur en negen uur eten. Om drie uur begin ik dapper met het kleinste katje... Oeps, dat gaat nog niet zo makkelijk! Twintig minuten later had het beestje met heel veel moeite 10 ml gedronken! Oh boy, nog drie te gaan... Gelukkig bleek dit de moeilijkste te zijn geweest en de andere drie dronken wat vlotter. Maar je moest ook nog hun buikje masseren met een nat washandje, tot ze een plasje deden, en alles bij elkaar was ik er toch een uur mee zoet!

En dat werd dus om zes uur en negen uur nog een keer herhaald: Nummer één (voorlopig Vlekje) zeer langzaam, nummer twee (voorlopig Streep) iets sneller, nummer drie (voorlopig Grijs) zeer snel en nummer vier (Belle, die mag bij J en J blijven) weer iets minder snel!

Tjongejonge, wat een gedoe! Als ik dat van te voren allemaal geweten had? Nou, dan zou ik het toch ook aangeboden hebben, want kijk eens wat een schatjes!

1 opmerking:

Henk zei

Tja, als je je kat Nouvoo noemt, dan dwing je haar bijna om te verdwijnen en zich te vernieuwen in een stel jonkies. :-)

Gr. Henk