26.12.08

Katjes en hoop en belofte enzo.... En ook oud worden :-)

Geloof me of niet, maar de eerste wilgenkatjes beginnen uit te lopen!

De knopjes zaten er allang en die gaven mij alweer een fijn gevoel. In de herfst word ik altijd een beetje triest, dat die mooie (of minder mooie) zomer nou alweer voorbij is. Maar als ik dan die veelbelovende knopjes zie, word ik weer blij! Bij ons om de hoek staan heel veel wilgen en er zijn echt al katjes uitgekomen! Hoera! De lente komt! Morgen nog niet gelijk, maar hij komt!!!!

Mijn vader zei op Nieuwjaarsdag altijd (echt waar, altijd!): "Je kunt al goed merken dat de dagen beginnen te lengen hè!" Wij moesten daar altijd om lachen, zo gelijk tien dagen na de kortste dag zag hij de lente al aan komen, maar nu begrijp ik hem toch wel ietsje beter, met mijn katjes :-)

Wedden dat ik daar nu ieder jaar over begin te zeuren? Zo van, hebben jullie het al gezien? De katjes beginnen alweer uit te komen!

Ouwe mensen toch hè :-)

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Hihi, ik dacht even dat jullie nu ook al katjes in huis genomen hadden :)

Henk van Blijderveen zei

Ik vind het ieder voorjaar weer een wonder dat al die planten de kou en nattigheid van winter en herfst hebben overleefd. Bij ons in de buurt staat een sierkersje dat nu al bloempjes geeft. Als vooruitgeschoven pion van de voorjaarsbloeiers. Het vriest dat het kraakt, maar echt Reinie de lente komt er weer aan.

Heb jij trouwens ook dat de tijd steeds sneller lijkt te gaan? Ja? Dan kan ik je beloven dat de winter steeds korter duurt!

Gr. Henk

Gr. Henk

ReinieReinie zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
ReinieReinie zei

Sara, zo gek zou dat niet zijn hoor, ik wil al heel lang een katje, maar niemand anders hier in huis :-(

en Henk, wat een zalig vooruitzicht! Ik vind winters echt alleen maar leuk als het sneeuwt....

Anoniem zei

Mieke haar kat heeft twee jongskes en ééntje zijn ze kwijt geraakt maar het andere wil niemand omdat het geen staart heeft. Maar 't is echt superschattig !! Ben je niet geïnteresseerd? ('k weet wel niet of ze 't ondertussen zelf nog weg willen, en heet Tsjoolie (omdat het dus zo'n tsjoolderke is) wat wel héél West-Vlaams is en mss niet zo simpel voor jou om juist uit te spreken ;))

Maar ik ben normaal geen zo'n fan van katten, maar Tsjoolie is écht schattig en grappig. (alleen wil Lazarus niet meer met mij spelen als ik bij Tsjoolie gezeten heb)

ReinieReinie zei

Theo wil het echt niet :-( Hij vindt twee honden genoeg... (heeft hij waarschijnlijk best wel, heel verstandig, gelijk in)
We hebben ook nog een stuk of tien vogels hè, en als we dan niet thuis zijn, dan blijven we ons waarschijnlijk afvragen of Jasper Tsjoolie het eerst heeft vastgekregen, of dat Tsjoolie één van de vogels het eerst heeft vastgekregen...
Nee hoor, honden en katten gaan best goed samen, maar die vogels en een kat, dat is niet zo'n goed idee...

Thomas & Magali zei

Schattig ^^ ik zie je al als 90-jarige: (met een bevend stemmetje) 'jaja, de katjes zijn weer uitgekomen' :p hihi

Anoniem zei

Ik vind jou eigenlijk wel een kattendametje, meer dan een hondendametje...

ReinieReinie zei

Huh? Heb je het nou tegen mij? Of tegen Magali? Wij zijn allebei hondenmensen hoor! Overtuigd! Ik heb gewoon niet een uitgesproken hekel aan katten, als je ze van jongs af aan kent...

Anoniem zei

Ik had het tegen jou! Ik weet wel dat je eigenlijk een hondenmens bent, maar als ik er zo over nadenk vind ik jou dus eigenlijk eerder een kattendametje. Ik zie het zo voor me, jij met allemaal katten!

ReinieReinie zei

Neeeeee!!!!! Dat zijn altijd van die rare madammen met lange zwierige rokken en veel make-up! Ik ben een hondenmens!!!!

Anoniem zei

en deze dan?
http://www.wordinfo.info/words/images/mania-cats.gif

(en neeeeen ik vind niet dat jij zo oud bent ;))

ReinieReinie zei

Neeeee! Ik zal niet over de leeftijd zeuren, maar ze heeft een rok aan en opgestoken haar! Ik ben een hondenmadam! Met een jeans en kort haar! Neh, en daarmee gedaan!
Ik moet door storm en regen kunnen wandelen zonder me iets aan te trekken van vieze modder! En één katje ok, maar zoveel? Neeeeee! Dat ben ik niet! :p