18.11.08

dt-fouten

Ik kan er niet tegen! Ik vind het dom! En ik weet heus wel dat slimme mensen ook dt-fouten maken, dus ik weet echt ook wel dat het dan dus niet dom is, maar het is sowieso slordig! Er zijn eenvoudige regeltjes voor, en als je een minuutje de tijd neemt bij twijfel, dan maak je geen fout!

Elke keer als ik een dt-fout zie (en dat is dus vaak) krijg ik een superklein steekje in mijn hartje... Overdrijf ik? Nee, het is erfelijk. Mijn vader èn mijn moeder hadden het allebei. Mijn zus heeft het. Mijn broers hebben het. En ik heb het dus ook. Je ziet ze gelijk. Ze springen zo ongeveer van het papier, of vaker nog, van het scherm... Ze staan er bold en tien keer zo groot!

Voor iedereen die denkt dat het moeilijk is: hier een site met een eenvoudige uitleg. Of klik zelf even op Google. Tik gewoon 'dt-fouten' in en je ziet stapels sites :-)

Sorry voor diegenen die dit onbelangrijk vinden, maar dit is mijn blog en hier mag ik zeggen wat ik wil! :P

Ik vind het dus belangrijk!!!

5 opmerkingen:

The Zijlstra's zei

ooh mama toch... stelt je niet zo aan! ik vindt het ook heel belangrijk, maar zal zelf ook wel vaak genoeg de foutd in gaant! Het spijdt me... :)
lol

ReinieReinie zei

jij bendt stoudt!

Thomas & Magali zei

Voor sommige mensen is het nu niet echt makkelijk. Ik snap je wel hoor, ik erger me daar ook aan, ook aan andere dingen: zoals 'geen spatie na een leesteken laten', maar ja, wat doe je er aan? En vergeet niet dat er ook mensen met dyslexie zijn, die kunnen er ook niet echt aan doen. Ahja... :)

Anoniem zei

Ik snap het helemaal ;) Verloedering van het taalgebruik is dat!
Zoals de oh zo vaak gemaakte fout "Hij is groter als mij" of populaire varianten erop. Brr..

ReinieReinie zei

Klopt! Wat ik dan eigenlijk nog irritanter vind, is dat mensen proberen de wijsneus uit te hangen en dan overal 'dan' gebruiken, omdat ze dat slimmer vinden klinken dan 'als'. "Hij is even groot dan mij" krijg je dan :)
Ik noem dat dan een soort van 'nep-intelligentie'