25.11.08

Het lelijke wordt mooi

Sneeuw! Ik vind het heerlijk! Ik vind het zalig! Als klein kind kon ik er al zo van genieten! Uren spelen in de sneeuw en toen ik wat groter werd, uren wandelen in de sneeuw!

Spijtig genoeg gebeurt het hier niet zo vaak :(

We zijn twee keer in de winter naar Canada geweest en daar hebben we ons hartje kunnen ophalen! Zoveel sneeuw als daar valt, zullen we hier sowieso niet zo vlug meemaken. En ze reageren daar natuurlijk veel professioneler dan hier. Hier gebeurt het heel af en toe, daar regelmatig. Je luistert gewoon naar de radio en dan hoor je vanzelf of de school morgen open of dicht is. Ben je verpleegster? Dan ben je er al op voorbereid dat je af en toe wel eens moet overnachten in het ziekenhuis, omdat de aflossing van de wacht niet door de sneeuwstorm geraakt... Natuurlijk is het ook daar wel eens een probleem, ik hoorde van mijn dochter dat mensen vorige week 19 uur vast hadden gezeten met de auto voor ze gevonden werden... Tja, dat zal in ons kleine volle landje niet zo gauw gebeuren.

Maar om een lang verhaal kort te maken: Sneeuw maakt alles mooi! Zelfs onze achtertuin! Kijk zelf maar!!!! Bij de derde foto zie je trouwens op de achtergrond de spots van het voetbalveld achter onze tuin, en zelfs dat ziet er mooi uit :)

En stiekem hoop ik een beetje dat er in de hemel heel veel sneeuw ligt :)








3 opmerkingen:

ReinieReinie zei

Oh ja, de foto's zijn door Johan gemaakt!

Henk van Blijderveen zei

Mooie foto's Reinie (Johan). Eigenlijk is het heel dom geweest om uit Den Haag te vertrekken. Want in België is het 2 graden warmer en dat is nu net het verschil tussen 1 graad boven en een graad onder nul! Tussen water en ijs. Tussen natte sneeuw en vaste sneeuw. :-)

ReinieReinie zei

Je hebt natuurlijk gelijk... Maar ik ga toch niet meer terug hoor, zelfs niet voor de sneeuw :-)