10.2.09

De laatste der Mohikanen

Wie ik? Jaaaa! Want ik geloof dat God de hemel en aarde in zes dagen heeft geschapen! Ik geloof dat Adam en Eva de eerste mensen waren en dat dat ruim zesduizend jaar geleden is geweest.

Waaaah! Zo dom! Zeker niet gestudeerd... Zeker nooit de artikels gelezen van Professor Doctorandus Flapflop! Zo dom! Evolutie, daar kun je niet meer omheen hoor, in deze tijd!

Ik dus wel :-)

Ooit heb ik op een discussieforum (een christelijk, ja) geschreven: "Ik geloof in de zes-dagen-schepping, zelfs als het tegendeel bewezen wordt!" Er kwam een reactie op dat ze dat dus echt niet begrepen, zèlfs als het tegendeel bewezen wordt? Dat bedoel je niet zo, toch?

Jaaaa! Dat bedoel ik wèl zo! Ik geloof namelijk in de zes-dagen-schepping...

Ik geloof ook in de maagdelijkheid van Maria. Ik geloof dat Maria maagd was toen ze zwanger werd en ik weet zeker dat elke gynaecoloog kan bewijzen dat het onmogelijk is voor een maagd om zwanger te zijn. Dat kan helemaal niet. Je kunt als maagd géén kind baren! Iemand die nog nooit gemeenschap heeft gehad met een man, kan geen kind krijgen. Nee, inderdaad, dat kan niet, dus moet je het geloven :-)

Ik geloof ook in de opstanding van Jezus Christus, drie dagen na Zijn dood. Ik geloof dat Jezus uit de dood is opgestaan en ik weet zeker dat elke patholoog-anatoom, of hoe heet zo iemand, kan bewijzen dat het onmogelijk is om drie dagen dood te zijn en dan op te staan. Dat kan helemaal niet. Je kunt als je drie dagen dood bent niét opstaan! Nee, inderdaad, dat kan niet, dus moet je het geloven :-)

Er blijven steeds minder van mijn soort over, dus vandaar mijn titel.

Ik ga hier geen moeite doen om met mensen te discussiëren, die weer gaan beweren en 'bewijzen' dat de Schepping echt niet in zes dagen kan zijn gebeurd, dat er langer dan zesduizend jaar mensen op deze aardkloot rondlopen en al zulk soort dingen. Ik ga namelijk helemaal niet proberen om de zes-dagen-schepping te bewijzen. Ik wil het helemaal niet bewijzen. Ik geloof het gewoon...

14 opmerkingen:

The Zijlstra's zei

Hey! Ik GELOOF ook hoor! En er zijn echt nog wel veel meer mensen die GELOVEN!! Echt waar!! :D

ReinieReinie zei

Joehoe!!!
Gelovigen aller landen, verzamelt u! :-)

Anoniem zei

Ik niet, ik ben blijkbaar ongelovig...

Anoniem zei

Ik denk dat je nu gestenigd moet worden. Of beter nog, bekeerd.

ReinieReinie zei

Als jullie het zelf zeggen...

Anoniem zei

Het was natuurlijk een beetje cynisch he, maar het verwees naar het gemak waarmee jij blijkbaar 'het' (6daagse schepping 6000jaar geleden) geloven gelijkstelt aan geloven. Als je het zo doet, dan zou je idd kunnen stellen dat ik niet geloof.

Ikzelf ben natuurlijk wel nog zeker van mijn geloof, alleen niet meer van het feit of jij mijn geloof wel nog als geloof ziet. Maar dat is gelukkig niet zo belangrijk.

Anoniem zei

ik geloof gewoon wat er staat, ik wordt daarom als 'dom' of 'achterhaalt' bestempeld... achja, wat dan nog, we zullen wel zien als het zover is dat de echte waarheid aan ons geopenbaard wordt, ik hoop alleen dat jij, beste lezer van mijn rommelige reactie, er dan ook bij bent om te zien dat je het juiste geloofde...

Anoniem zei

Het valt me op dat creationisten zichzelf vaker dom vinden dan dat anderen hen dom vinden.

Anoniem zei

Inderdaad, valt me ook op. Ik vind creationisten niet dom of naïef. Ik denk zelfs dat wij meer overeenkomsten vertonen dan aan de oppervlakte zichtbaar wordt. Ik sluit me aan bij wat iemand onlangs zie: 'De Bijbel probeert geen wetenschappelijk verhaal neer te zetten over de werkelijkheid. Ze vertelt het verhaal van de wereld en beantwoord daarmee vragen die wetenschap nooit kan beantwoorden.' Als we samen hier de discussie kunnen beëindigen, dan zou dat toch mooi zijn?

ReinieReinie zei

Ik wou hier helemaal geen discussie hoor. Ik vond mijn eigen blog een mooi platform om mijn eigen mening eens te zeggen. Ik vind mezelf niet dom, integendeel. Ik mag wel zeggen dat ik redelijk intelligent ben (klinkt gek, maar kom, ik ben ook gek. Gek en intelligent, een mooie combinatie). Het spijtige is dat er gewoon vaak door sommige wetenschappers wordt gezegd dat het 'dom' is om in de Zes-daagse Schepping te geloven. Die hebben zelf waarschijnlijk niet door hoe arrogant en 'alwetend' ze soms overkomen...
En ik sluit me niet aan bij 'wat iemand onlangs zei' maar bij de woorden van Nathanael:'Ik geloof gewoon wat er staat.'

Oh, en inderdaad MP, of iemand wel of geen christen is, of 'gelovige' is, daar hoef ik gelukkig niet over te oordelen... En dat zal ik ook zeker niet doen!

Anoniem zei

Een mening publiek verkondigen zonder discussie... Het is eens wat anders. :) Maar arrogant of alwetend zou ik het zeker niet noemen. :)

Henri Menheere zei

Ik ben nog niemand tegen gekomen die hetzelfde gelooft als ik omtrent de schepping.

Ik geloof wel dat jullie allemaal de bijbel lezen met een verlangen God beter te kennen en doorgronden. Dat vind ik mooi om te zien.

ReinieReinie zei

@mp: niet te geloven hè! een mening verkondigen zonder een discussie te verwachten...

Anoniem zei

ik geloof dat niet. Leve de wetenschap!