20.2.09

Maartje is naar huis...



Dat schrijven haar ouders op haar blog en op haar Facebook-pagina. Ik vind ze heel dapper... Ik weet niet of ik zo dapper zou zijn :-(

Maartje is gisteren rustig overleden, ze was drie maanden ziek. Deze keer. Ze had namelijk al twee keer kanker overwonnen in haar jonge leventje. Deze derde keer heeft de kanker gewonnen.

Maar gelukkig is ze een kind van God en is ze nu bij de Hemelse Vader tot in de eeuwigheid. Voor hen die achterblijven is dit een troost, hoewel het gemis groot zal zijn.



Weer zo'n jong leven... Vorig jaar Eva, het jaar daarvoor Luc... De 'Waaroms' blijven in mijn hoofd hangen...

Ik ben niet zo'n superfan van Rick Warren, maar deze woorden vind ik echt mooi: ‘Kort samengevat is het leven een voorbereiding op de eeuwigheid. We zijn niet gemaakt om hier voor altijd te blijven. God wil ons bij Zich hebben in de hemel.’

Vraag me niet of dit theologisch klopt, maar ik vind het een mooie zin om me aan vast te houden...

4 opmerkingen:

Henk van Blijderveen zei

Reinie, het is fijn te weten dat ze bij Jezus is, maar er zullen ook veel mensen zijn die haar missen. Ik heb haar nooit gekend, maar jij wel. Daarom bid ik jou God's troost toe.

Henk

ReinieReinie zei

Dank je Henk! Het is echt een troost dat ze bij Jezus is! We kenden haar van een jaarlijkse OM-conferentie, waar ze vijf of zes jaar lang twee weken bij Theo en Johan in de keuken heeft gewerkt.

Thomas & Magali zei

Heb enkele keren op haar blog geweest. Ik vind het zo erg. Het leven is soms zo oneerlijk en ik kan er niet bij komen waarom zo'n dingen gebeuren en waarom God dit toelaat, het is niet te begrijpen.. God weet wat Hij doet..
Vanwaar kende je Luc, zat hij bij jou in de kerk? Ik kende hem ook, van een kamp in Oostenrijk. Op zijn begrafenis hebben ze het liedje 'our God is an awesome God' gespeeld, en dat vond ik echt mooi. He reigns from heaven above, with wisdom, power and love. Kortom, Hij weet wat Hij doet.
Heel veel sterkte! Dikke knuffel!
Magali

ReinieReinie zei

Dank je Magali! Ik kende Luc via de familie Allemeersch in Zaventem, die komen bij ons in de kerk, en we worden uitgenodigd op al hun familiefeesten, dus zo langzamerhand kennen we de hele familie... Zij vinden namelijk altijd wel een reden om te feesten, iemand wordt 40, iemand wordt 18, 15 jaar getrouwd, 20 jaar getrouwd, enz.

Het leven lijkt niet eerlijk, maar God is wèl eerlijk. Wij begrijpen Hem gewoon niet altijd, en dan worden we een beetje onzeker enzo. Jij ook veel liefs!!!