1.2.09

Je hebt gelijk! En jij ook!

Calvinisme - Emerging Church - Postmodern Christendom - Old Time Religion - Willow Creek - Toronto - Pinkster - Evangelisch - Gereformeerd - Baptist - Hervormd - Opwekkingsliedjes - Johan de Heer - Creationisme - Intelligent Design - Vul zelf maar aan...

Het interesseert me ineens niet meer. Het kan me niets meer schelen! Weet je wat? Jullie hebben gewoon allemaal gelijk!

Ik las op Facebook bij iemand die een stukje over Paul Washer had geschreven het volgende: "Indien iemand anders zin heeft om te reageren op een halsstarrige calvinist (al zullen de meeste calvinisten hem ook niet zo fijn vinden), onderaan vind je zijn commentaar (en nee, ik ga helemaal niet akkoord met reformatieNL)"

Mijn eerste indruk was dat hij dit over Paul Washer zei, maar bij nader inzien had hij het over iemand die had gereageerd op zijn stukje over Washer...

Nou ja, het kan me toch niet meer schelen!

Iemand die fel tegen 'Emerging Church' is, maar niet erg thuis is op het internet, gaf me een link naar een 'anti' site... Het grappige was dat het juist een site was die niet zo erg 'anti' was, maar ze konden me nou ook weer niet overtuigen hoor!

Weet je, ik heb er gewoon genoeg van! De Bijbel van kaft tot kaft is eventjes (hopelijk eigenlijk zelfs heel lang) genoeg voor mij!

En interpreteer ik die dan zelf ook alweer, gelijk als ik het lees? Pffff!!! Het kan me niks meer schelen! Ik doe niet meer mee aan nutteloze discussies! Ik laat me niet meer verleiden! Nee!

2 Timoteüs 2: 14 Blijf dit de gelovigen voorhouden en roep hen ten overstaan van God dringend op om niet te redetwisten. Dat heeft geen enkel nut en leidt er alleen maar toe dat de toehoorders ten onder gaan. 15 Span je in om voor God te staan als iemand die betrouwbaar is. Zorg dat je je niet voor je werk hoeft te schamen en verkondig regelrecht de waarheid. 16 Luister niet naar zinloos en leeg gezwets, want het voert steeds verder van God weg. 17 Wat dwaalleraren vertellen, woekert voort als een gezwel. Ook Hymeneüs en Filetus 18 zijn van de waarheid afgedwaald door te beweren dat de opstanding al heeft plaatsgevonden. Daarmee ondermijnen ze het geloof van anderen. 19 Maar het fundament dat God gelegd heeft, ligt onwrikbaar vast en draagt het opschrift: ‘De Heer weet wie hem toebehoren’ en ‘Laat ieder die de naam van de Heer noemt, onrecht uit de weg gaan’.

1 opmerking:

Henk van Blijderveen zei

Wat mij betreft heb jij ook gelijk Reinie!

Ik heb een tijdje op een bijbelprikboord geschreven. Wat daar allemaal voor meningen werden verkondigd. Ongelofelijk. En hoe ze met elkaar omgingen was zeer onchristelijk. Een slangenkuil was het.

Hou je gewoon vast aan Jezus en aan Zijn Woord Reinie, dan komt het allemaal goed!

Gr. en Gods Zegen,

Henk