26.5.08

Koekoeksbericht




























Ik kreeg vandaag een mailtje van Johan?!? Nou ja, hij had het naar mama gestuurd en zij gaf het aan mij. Er stond boven: koekoeksbericht, en of ik het op mijn blog wou zetten. Ja zeg, heb ik eindelijk zelf eens iets te vertellen, nou ja laat maar, Johan doet dat beter:-) Hier komt het:

Zaventem, 25/5/2008, 13.30 uur.
De sirenes loeien om ons heen, Politie, Ambulance, Brandweer...
Hier in de straat? Bij de buren? Ah, ok, bij de Sporthal... Ai, daar is de Finale van KVK Zaventem tegen een andere derde Provinciale-ploeg bezig.
Er zal daar toch niets aan de hand zijn?
Al die drukte in Zaventem vandaag, Voetbalfinale en kinderanimatie door de jeugdraad.
Dat de Sporthal zijn parking verhuurde aan het gemeentebestuur om de Zaventemse kinderen te entertainen op de dag dat half Vlaams-Brabant naar zijn eigen patattenveldtrappers komt kijken op het Voetbalveld dat achter dezelfde sporthal ligt is natuurlijk bijzaak. M.a.w. nergens parkeerplaats! M.n.a.w. (Met nog andere woorden): overal zijn de stoepen volzet door verkeerdgeparkeerde auto's.
De wagens met de blauwe lichtjes scheuren van de sporthal, weer langs mijn huis, ondertussen mikkend tussen de twee rijen met (verkeerd) geparkeerde auto's, regelrecht de andere kant op.
Voor de brug draaien ze links. Ah, richting luchthaven... Oei, vliegtuigen die politie, ambulance en brandweer nodig hebben, dat kan niet goed zijn! Een aanslag?
Even later zal een bevriende dorpsbewoner me zweren dat we "allemaal nog eens zullen sterven in een Chaos-ramp" als ze niet snel duidelijk maken aan de hulpdiensten langs waar je het best naar de luchthaven rijdt!
Op Teletekst staat een vaag bericht over een vliegtuig dat in twee brak.
Een tweede serie sirenes overstemt de dagelijkse Zaventemgeluiden, deze troep komt uit Vilvoorde. Ze rijden weliswaar in één keer juist, ah, kijk daar, een VRT-wagen!
Op internet staat intussen hetzelfde vage bericht. Nadat de derde resem loeiwagens, deze keer uit Brussel, voorbij raasde, ga ik toch maar eens kijken.
Ik kom de eerder genoemde dorpsbewoner tegen en we wandelen richting Voetbalveld, waarachter, volgens de huidige geruchten, het vliegtuig in vogelvlucht te bereiken zou moeten zijn met het blote oog.

Hoe verder we wandelen, hoe meer bekenden we tegenkomen en zo te zien zijn de dorpsfeesten nu pas goed begonnen.
De parking is zoals ik net al zei goed gevuld met springkastelen, hockeyvelden, bmx-parcours en ander kinder-jolijt.
Daaromheen hangen zonverbrande ouders, bijna zatte voetbal-fans en een groeiende groep ramptoeristen.
Ik steel een glimpje vliegtuig-ramp, zie inderdaad een gebroken vliegtuig, maar mag niet voorbij het politie-lintje!
Om me heen roepen mensen dat het een schande is! Het is toch nog steeds een openbare weg, of niet soms?
Wij, burgers van Zaventem hebben recht om te wandelen waar we willen!
Ik wandel al glimlachend terug, en merk tot mijn grote vreugde dat dit tafereel voor een toevallige bezoeker een toch wel erg bizar gezicht moet zijn!
Er hangen overal wegwijzers. Voetbal naar links, Parking naar rechts, kinderspeelterrein die kant op. Ik mis alleen de "Vliegtuigramp rechtdoor" bordjes.
Zaventem is misschien een klein dorp, maar als we eens een ramp hebben, organiseren we het goed en met de nodige rand-animatie! Geen doden.
Terug thuis aangekomen, nu ongeveer 15.00 uur, de filmpjes staan al op de website van de VRT-redactie en ah, wat zie ik daar? Daar rijdt de VTM-wagen Zaventem binnen. De sensatie-helft van België zal nu ook kunnen geniete
n.

2 opmerkingen:

Goudlockje zei

dat had ik ook wel willen meemaken :-)

ReinieReinie zei

't schijnt dat er nog steeds ontploffingsgevaar is :o
't is best wel grappig hoor, ons dorpje zo in het nieuws!