11.10.08

De dampende dauw


Ik vind het zo heerlijk om in deze tijd van het jaar de zon op te zien komen boven de van dauw dampende velden... Dit is eigenlijk het enige moment dat ik het bos niet mis! Hoewel, als ik aan mijn wandelingen van vroeger denk, dat was ook wel zalig! Als je dan de eerste bent 's morgens, dan hangen de natte spinnenwebben nog tussen de bomen (voelt niet zo lekker, ok) en dan zie je de zon daar zo in weerkaatsen, in die druppels... Eigenlijk gaat er toch niets boven het bos!

Behalve de zee dan weer. Ik ben een echte Hagenees hè! Ik wil gewoon alles (behalve terug naar Den Haag dan LOL). Het enige voordeel van Den Haag is dat je daar dus alles hebt en dat ze je daar niet voor gek verslijten als je met je hond op de bus stapt...

In de winter naar Kijkduin, dat waren ook goeie tijden...
En deze tijd van het jaar, doet me er ineens weer aan denken wat ik ooit geflikt heb toen ik pas getrouwd was :-)

Ik was in verwachting van Henri en had al zwangerschapsverlof, dus het moet oktober (1975) geweest zijn (Henri is 13 november geboren). Het was aan het onweren dat het een lieve lust was, en ik, onnozele trien, dacht: "Nu moet het zalig zijn op het strand!" Zo gedacht zo gedaan. Ik pakte de riem van Rex (onze toenmalige Mechelse Herder), stapte op de bus (lijn 23 naar Kijkduin) en stapte helemaal bij het eindpunt uit. Ik heb genoten van het onweer boven de zee! Zoiets moois had ik nog nooit gezien!!! En er was helemaal niemand anders! Wauw!

Helemaal doorweekt kwam ik thuis, en terwijl ik mijn jas nog aan had ging de telefoon. Theo. Hm. Ik weet niet meer precies wat hij allemaal zei, maar dat hij kwaad was, dat herinner ik me nog. Het schijnt dat hij de hele middag gebeld had, omdat het zo'n vreselijk onweer was en hij dacht dat ik dus bang was... Hij was heel bezorgd en vroeg waar ik dan toch was geweest, ja en toen ik dat dus vertelde, was hij dus echt echt echt kwaad :-)

En toch was het mooi! Neh!

En toch wil ik niet meer terug naar Den Haag! Ook al heb je daar dus het Haagse Bos en de duinen en de zee en het Zuiderpark en de Golden Earring en Meyendel en...

Pfff, en toen Theo dit zojuist las zei hij: "Eigenlijk ben ik er nog steeds kwaad om!"

LOL

4 opmerkingen:

Henri Menheere zei

I remember!

ReinieReinie zei

geef toe, het was mooi hè
lol

Henk van Blijderveen zei

Onverantwoord Reinie. Arme Henri! Met zo'n stuntmoeder. ;-)

Thomas & Magali zei

Hehehe. Grappig.
Rex? Onze Mechelse Herder noemt ook Rex!
Groetjes, Magali