18.10.08

Help...

Facebook status: ViVian my lovely daughter pass away yesterday due to virus infection.

De meesten van jullie kennen Facebook hè, en dan weet je dus wat je status is (voor diegenen die het niet weten, daar kun je invullen hoe je je op dat moment voelt, en al je 'vrienden' kunnen dat dan lezen).

Nou vind ik het altijd leuk om naar iedereen zijn status te kijken en daar dan commentaar op te geven. Soms is het een grappige status, soms een zielige, soms een boze, soms een wijze, maar bovenstaande status shockeerde me nogal...

Ik ken ViVian Mo niet persoonlijk. Het is een Chinese vrouw die ik alleen ken van het spelletje wat we allebei spelen, met bloemetjes enzo. En dan lees je ineens dit...

Ik wist eerst niet hoe ik moest reageren, maar toen dacht ik: Als iemand dit op deze manier op Facebook zet, wil ze waarschijnlijk ook antwoord van haar Facebook-vrienden, dus ik heb geschreven dat ik het heel erg voor haar vind en dat ik voor haar bid enzo...

Maar ligt het nou aan mij? Of gaat het allemaal een beetje ver, op deze manier?

Misschien ben ik gewoon te oud voor al die toestanden. Voor mij is Facebook gewoon grappig en leuk, vooral ook om de foto's te zien enzo, en dan ineens zoiets...

Ik zou wel eens willen weten hoe jullie daar nou over denken!

8 opmerkingen:

Thomas & Magali zei

Oei, zo erg.
Ik gebruik fb enkel om met mensen te chatten in het buitenland. En om ook foto's te bekijken van anderen.
Maar mijn status zegt meestal ook de waarheid...
Moeilijk...

Goudlockje zei

Ik vind zoiets eigenlijk te erg om zomaar op facebook te zetten, zou ik echt nooit doen. Maar ik vind het echt moeilijk om bij andere mensen te beoordelen...

ReinieReinie zei

't Zal ook wel iets met cultuur te maken hebben hè, ze had ook een aantal foto's van haar kindje in de kist op Facebook gezet....

Thomas & Magali zei

Brr, dat zou ik dus ook wel nooit doen. Oh nee, ik mag er gwn niet aan denken, ik vind het iets lugubers hebben, om eerlijk te zijn :s

ReinieReinie zei

Ik schrok ook echt toen ik die foto's zag... En 't zag er zo'n heel schattig kindje uit! Ik ben in ieder geval blij dat het dus niet aan mijn leeftijd ligt, 't zal wel iets cultureels zijn dan...

Thomas & Magali zei

Van waar is ze dan? Als ik dat vragen mag?

ReinieReinie zei

China...

Thomas & Magali zei

Hmm ja, idd een heel andere cultuur.