1.10.08

Herfst




Mooie kleuren in het park en in het bos... Rood, geel, oranje, bruin en groen natuurlijk ook nog...
Daar word ik blij van!
Storm, er tegenin worstelen op de heenweg en wind mee op de terugweg...
Daar word ik blij van!
Vroeg donker, gezellig de kachel al een beetje aan, kaarsjes aan...
Daar word ik blij van!
's Nachts in je warme bedje, heerlijk tegen Theo aankruipen, de regen horen kletteren tegen de ramen...
Daar word ik blij van!
Je 's morgens nog even omdraaien, want het is toch nog donker buiten...
Daar word ik blij van!
Met het raam open slapen, zodat je de wind met de gordijnen kunt zien spelen...
Daar word ik blij van!
Door de gietende regen met de hond gaan wandelen, zonder capuchon, heerlijk de regen in je gezicht en op je hoofd voelen, en dan thuis vlug een droge broek aan en een kop warme choco...
Daar word ik blij van!
Het gevoel hebben dat de winter gaat komen en dat dan de gezellige en mooie decembermaand weer komt...
Daar word ik blij van!

Ik hou van de herfst!!!!

De blaadjes vallen van de bomen, ze worden weer kaal...
Daar word ik triest van!
Die rottige wind, waardoor je de deur niet meer open kunt laten staan, want het tocht...
Daar word ik triest van!
's Avonds al zo vroeg donker, en om 7 uur het licht al aan, bluh...
Daar word ik triest van!
's Avonds als ik in mijn ijskouwe bedje kruip, liggen rillen tot Theo eindelijk naar boven komt...
Daar word ik triest van!
Als je 's morgens vroeg op moet is het nog donker...
Daar word ik triest van!
Het raam blijft open boven, zomer en winter, want we kunnen geen van tweeën met een dicht raam slapen. Maar dan staat de wind juist op het raam en ligt er een plas regenwater binnen...
Daar word ik triest van!
Door de gietende regen naar de kerk wandelen, omdat Theo en Johan er allebei al om half negen moeten zijn en ik pas tegen tien uur, en dan de hele dienst met een vochtige broek zitten, die aan je benen plakt...
Daar word ik triest van!
Het gevoel hebben dat de zomer nu echt voorbij is en dat het maanden en maanden duurt voor de lente weer begint...
Daar word ik triest van!

Ik haat de herfst!!!!


Hebben jullie ook zo'n gemengde gevoelens als de herfst begint?

Geen opmerkingen: