30.7.08

Eva-Lianne of die anderen?

Lucas 12: 4 Tegen jullie, mijn vrienden, zeg ik: wees niet bang voor degenen die het lichaam kunnen doden, maar niet tot iets ergers in staat zijn. 5 Ik zal jullie zeggen voor wie je bang moet zijn. Wees bang voor hem die de macht heeft om iemand niet alleen te doden maar ook in de Gehenna te werpen. Ja, ik zeg jullie, wees bang voor hem!



Ik zit op Facebook, ja, nuttelozer tijdverdrijf kun je je niet voorstellen hè?

Of?

Huh?

Hoe bedoel je?

Is dat nuttig?


Ja, ik vind eigenlijk van wel. Ik heb daar al veel vrienden gemaakt die van bloemen♥ houden. Mensen die ik totaal niet ken, uit Australië, Finland, Italië, China, Noorwegen, Japan, de Filippijnen, Canada, Amerika... Het enige wat ons bindt is de liefde voor bloemen :-)

Een ander groepje houdt van honden ♥ en daar zit ik ook in.


Je schrijft wat op elkaars 'Wall', je leest wat op elkaars 'Wall' en je ontdekt dat er ook christenen bij zijn. Daar zie je dan christelijke 'applications' die je dan zelf ook weer op je 'Wall' kunt zetten en dan zien alle anderen dus ook dat je christen bent.


In mijn privé-inbox heb ik vaak vraagjes over het één en ander en dan vertel ik hen iets over Jezus, die de enige hoop is in deze kapotte wereld...


Zo hier en daar op mijn 'Wall' staan er bijbelverzen, die dagelijks vernieuwd worden. Zoiets als helemaal bovenaan mijn blog, maar dan in het Engels. En vandaag stond die tekst uit Lucas op mijn 'Wall'.

Deze tekst zette mij aan het denken. Misschien interpreteer ik het helemaal verkeerd (wie niet, eigenlijk?) maar dan is het nog altijd waar wat ik nu ga schrijven.


We moeten ons niet bang en verdrietig maken om de Eva-Lianne's in deze wereld, maar om 'die anderen'....

En voor wie Eva-Lianne niet gekend heeft: ze was een lief jong meisje van nog geen twintig. Ze studeerde voor dokter en haar grote droom was om later de zending in te gaan, om voor de arme kinderen te zorgen. Ze was al op Outreach naar Marokko geweest, naar India in een leprakolonie, ze was overtuigd christen, zeer actief in onze kerk, en zeer geliefd door jong en oud. 22 maart kwam ze in Zambia om het leven bij een auto-ongeluk. Ik geloof dat ze nu in de hemel is....
Eva-Lianne de Visser



En voor wie 'die anderen' niet kent: Die jongen, je weet wel, hij is gezond, en leeft, maar hij wil niets meer van God, de Here Jezus en de bijbel weten. Waar gaat hij naar toe, als hij dood gaat?

Of die oude vrouw, die niet kan geloven, omdat er zoveel onrecht in haar leven was... In haar jeugd al, toen werd ze al misbruikt en later, op haar werk ook nog eens. Oh nee, zij kan niet geloven... Waar gaat zij naar toe als ze dood gaat?

En je kent vast nog wel veel meer van 'die anderen'...

Lucas 12: 4 Tegen jullie, mijn vrienden, zeg ik: wees niet bang voor degenen die het lichaam kunnen doden, maar niet tot iets ergers in staat zijn. 5 Ik zal jullie zeggen voor wie je bang moet zijn. Wees bang voor hem die de macht heeft om iemand niet alleen te doden maar ook in de Gehenna te werpen. Ja, ik zeg jullie, wees bang voor hem!

2 opmerkingen:

Henri Menheere zei

Die foto is moeilijk. de rest is puur waarheid.

Ook ik leer velen kennen op facebook en vind het ook inderdaad een super instrument om contact te houden!

Ik ga er misschien nog eens een workshop over geven.

Henri

Henk van Blijderveen zei

Mooi geschreven Reinie!
Ja, alleen een aards leven zonder hoop op iets beters. Triest dat dit het perspectief is voor zo veel mensen.

Gr. Henk