4.7.08

Kalief in plaats van de Kalief...



"Lang, heel lang geleden toen de wereld nog plat was en in het centrum van het universum stond, was het Midden Oosten DE plek op Aarde. In dat Midden Oosten bevindt zich het mooiste stadje dat er bestaat en dit stadje wordt geregeerd door Kalief Haroun El Poussah. Haroun is een vriendelijke en wat simpele man, die onvoorwaardelijk leunt op zijn grootvizier Iznogoud. Dat kan hij beter niet doen want Iznogoud is een kwaadaardig mannetje dat maar één ding wil en dat is “Zelf kalief worden in plaats van de kalief”. Hij bedenkt de meest vuile plannetjes om de kalief te dumpen, maar deze mislukken meestal jammerlijk. Dit reageert hij meestal af op zijn trouwe bediende Dilat. Op de markt raakt Iznogoud verliefd op een gevangen prinses die nu samen met haar hulpje als slaaf verkocht wordt. Iznogoud doet er alles aan om haar in handen te krijgen, maar op het allerlaatste moment komt de kalief aanzetten en neemt de vrouw van Iznogouds dromen mee naar zijn harem. Iznogoud is witheet en is nu nog meer gebrand om zich van de Kalief te ontdoen. Als hij erachter komt dat de gevangen prinses eigenlijk de dochter is van een moordlustige Sultan, die wraak wil op de ontvoerders van zijn dochter, ziet Iznogoud zijn kans schoon. Samen met Dilat en zijn tweeling-geest-in-de-fles Ouz en Ouzmoutousouloubouloubombe reist Iznogoud af om deze vechtlustige vader, Sultan Pullmankar, op de kalief af te sturen. Zo kan hij kalief worden in plaats van de kalief. Maar zoals altijd loopt het weer anders af dan Iznogoud had verwacht. "

Dingen die om me heen gebeuren doen me op de een of andere manier ontzettend aan dit stripverhaal denken...
Ik wil Kalief worden in plaats van de Kalief
Ik wil Kalief worden in plaats van de Kalief

2 opmerkingen:

Celia zei

hoi hoi,

het spijt me ten zeerste te moeten melden dat het toch niet de roze schoentjes zijn die je op facebook zag...
Het zijn wel degelijk fel roze, sportieve ballerina's! :) hahaha, ik ben dan ook een echt meisje! :)

hmm, ben blij dat je geniet van mijn blog te lezen... wacht maar op mijn volgend verhaal... hahaha, die wordt weer lachen! :)

Knuffel
Celia

ReinieReinie zei

Verwar mij niet met mijn mama hè! Ik weet niks van roze schoentjes ^_^